Regulamentul Concursului România, țara de acasă Ediția aniversară 2016 2017 Preambul Concursul educațional România, țara de acasă face
parte din evenimentele care marchează împlinirea unui deceniu de funcționare
a Proiectului Limbă, cultură și civilizație românească în unități de
învățământ din state membre ale Uniunii Europene, desfășurat prin
Institutul Limbii Române. Prezentul regulament reprezintă ansamblul
condițiilor și normelor privind desfășurarea concursului
educațional România, țara de acasă. Organizatorul și scopul concursului Art. 1 Institutul Limbii Române inițiază prezentul
proiect educațional, care are ca scop marcarea împlinirii a 10 ani de implementare
a Proiectului privind predarea cursului de Limbă, cultură și civilizație românească
în unități de învățământ din state membre ale Uniunii Europene. Art. 2 Obiectivele concursului sunt: - promovarea limbii, culturii și civilizației
românești în străinătate; - dezvoltarea
și afirmarea identității lingvistice și culturale la elevii de origine
română; - cunoașterea
României și promovarea imaginii ei în lume. Art. 3 Organizatorii își rezervă dreptul de a modifica
sau schimba regulamentul, urmând ca modificările să intre în vigoare numai
după anunțul prealabil de prezentare a acestor modificări/schimbări pe
site-ul: www.ilr.ro. Condiții de participare Art. 4 La concurs au dreptul să participe cursanții cursului
de Limbă, cultură și civilizație românească în unități de
învățământ din: Belgia, Irlanda, Italia, Portugalia și Spania. Secțiunile concursului Art. 5 Concursul este structurat pe două secțiuni:
creație plastică și creație literară. Secțiunea de Creație plastică Art. 6 Secțiunea de creație plastică se adresează
preșcolarilor, cu vârsta cuprinsă între 3 și 6 ani. Art. 7 (1)Concurentul va realiza o lucrare plastică, în care va
folosi culorile drapelului României: roșu, galben și albastru (și
complementarele acestora). (2)Tema lucrării, la alegere,
este: anotimpurile în România, o amintire despre România, fructe și
legume românești, plante, flori din România. (3)Caracteristicile
lucrării: -
coală A4, 210/297 mm, -
tehnică la alegere (creion, creioane colorate, acuarele
etc). (4) În colțul din dreapta jos
al lucrării se va scrie: titlul lucrării, numele și prenumele autorului,
vârsta, numele profesorului, școala, localitatea, țara. Secțiunea de Creație literară Art. 8 (1) Secțiunea de Creație literară se adresează
elevilor, cu vârste cuprinse între 7 și 18 ani. (2) Secțiunea de Creație literară se organizează pe
niveluri de învățământ:
ciclul primar(vârsta între 7- 10 ani), ciclul gimnazial(vârsta între 11-
14 ani) și ciclul liceal(vârsta între 15- 18 ani.) Art. 9 (1) Elevii
din ciclul primar vor realiza o compunere cu tema O zi
în România. (2)Caracteristicile compunerii: - 1 pagină A4, scrisă de mână. (3)Pe prima pagină, în colțul din dreapta sus, se va scrie:
titlul lucrării, numele și prenumele autorului, vârsta, numele profesorului, școala,
localitatea, țara. Art. 10 (1)Elevii din învățământul gimnazial vor realiza o
compunere cu tema România, țara de
acasă, în care, la alegere, vor folosi cel puțin 3 din următoarele
cuvinte:
munte, deal, mare, câmpie, natal, strămoși, domnitor, cetate, unire,
țară, capitală, colinde, ghiocel, mărțișor, legendă, român,
România, Marea Neagră, Dunărea, Delta Dunării, Munții Carpați, dor,
a colinda. (2)Caracteristicile compunerii: - 1-2 pagini A4 scrise de mână. (3)Pe prima pagină, în colțul din dreapta sus,
participanții trebuie să scrie: titlul lucrării, numele și prenumele
autorului, vârsta, numele profesorului școala, localitatea, țara. Art. 11 (1) Elevii din învățământul liceal vor realiza o lucrare
cu tema Călător prin România, în
care vor descrie un obiectiv/atracție turistică sau tradiție din
România, în corelație cu un eveniment din istoria românilor sau cu o
operă literară sau artistică românească. (2) Caracteristicile compunerii: - 2 pagini A4, scrise de mână. (3)Pe prima pagină, în colțul din dreapta sus,
participanții trebuie să scrie: titlul lucrării, numele și prenumele
autorului vârsta, numele profesorului, școala, localitatea, țara. Art. 12 Cerințele de redactare: -
respectarea structurii specifice unei compuneri:
introducere, cuprins și încheiere; -
alegerea unui titlu adecvat temei. Transmiterea lucrărilor Art. 13 Fiecare profesor LCCR poate transmite maximum o lucrare
pentru fiecare secțiune, selectate la nivelul grupei/școlii, cu
respectarea criteriilor de evaluare de mai jos. Se poate participa la toate
secțiunile sau la alegere, la una sau mai multe secțiuni. Art. 14 Fiecare cadru didactic expediază lucrările selectate
prin poștă, în original, la sediul Institutului Limbii Române Str.
Caransebeș nr. 1, et. 7, Sector 1, București, conform calendarului
concursului, prevăzut la Art.34. Art. 15 Toate materialele înscrise în concurs devin proprietatea
Institutului Limbii Române și vor fi folosite în scopul promovării acțiunilor
institutului. Desfășurarea concursului Art. 16 Concursul se desfășoară în trei etape:
Etapa locală, la nivelul grupelor/ școlilor Art. 17 Profesorii LCCR care
doresc să participe la concurs își vor realiza propriul calendar pentru
selectarea celor mai bune patru lucrări, la nivel local, astfel încât să se
încadreze în calendarul concursului. Art. 18 Profesorii LCCR vor
respecta criteriile de jurizare cuprinse în prezentul regulament. Art. 19 După selecția realizată la nivelul grupelor/
școlilor, profesorii LCCR transmit prin poștă Institutului Limbii
Române, lucrările propuse, cu respectarea termenelor din calendar. Evaluarea și jurizarea la nivelul Institutului Limbii
Române Art. 20 Comisia de jurizare a concursului este numită prin
decizie a directorului Institutului Limbii Române. Membrii comisiei vor
evalua toate lucrările primite la ILR în termenele prevăzute. Art. 21 (1)Fiecare lucrare este evaluată prin acordarea unui
punctaj, conform grilei prevăzute la Art.24 și Art. 25. (2)Punctajul maxim este de 100 puncte. (3)Nu se acordă puncte din oficiu. Art. 22 Lucrările în
care sunt inserate compilații de fragmente care nu aparțin elevilor
și provin din alte surse/autori, fără precizarea sursei, vor fi
considerate plagiat și vor fi excluse din concurs. Art. 23 Nu se admit contestații. Criteriile de jurizare Art. 24 Criteriile de evaluare la secțiunea de
creație plastică sunt:
Art. 25 Criteriile de evaluare la secțiunea Creație
literară sunt:
Premiile Art. 26 Toate lucrările premiate vor fi incluse în Broșura
aniversară a Proiectului LCCR. Art. 27 Elevii premiați primesc o diplomă și un exemplar al
broșurii aniversare. Art. 28
Pentru fiecare secțiune se acordă: Premiul I, Premiul II,
Premiul III, Premiul Special și Premiul Publicului. Art. 29 (1)Premiile I,II, III și Premiul Special se acordă, pentru fiecare secțiune, în ordine descrescătoare a
punctajelor obținute. (2) Premiul
Publicului se acordă pentru fiecare secțiune. Art. 30 Comisia de jurizare poate acorda și Mențiuni
Speciale, în baza altor criterii decât cele menționate mai sus (de ex.
participant nevorbitor nativ de limba română). Votul publicului Art. 31 Toate lucrările vor fi încărcate pe pagina de Facebook România, țara de acasă a concursului. Clasamentul
se stabilește în funcție de numărul de like-uri primite, în
perioada stabilită prin calendar. Art. 32 La fiecare secțiune, se premiază lucrările care cumulează cel mai mare număr de
like-uri și acestea sunt incluse în Broșura aniversară a Proiectului LCCR. Dispoziții tranzitorii și finale Art. 33 Regulamentul prezentului concurs este disponibil pe
site-ul www.ilr.ro. Art. 34 Calendarul concursului este următorul:
|